بعد از هزارچهره،قدیمی ترین عضو لشگر سیاه است و زمانی نفر دوم لشگر ولی بنا به دلایلی،تصمیم گرفت موقتا جداشود و به زندگی شخصیتش برسد. اما حالا،هزارپا دوباره برگشته و کامل در خدمت لشگر سیاه است و بعد از نایب نفر سوک لشکر محسوب میشود .هزارپا 2 انگشتر زرد وقرمز دارد که نگین آنها را به صورت حلقه درآورده،یعنی حلقه ها ، همان خاصیت انگشتر را دارند و فقط شکلش فرق کرده است . به واسطه این دو انگشتر،هم قدرت کشتار او بالاست و هم اطلاعاتش،به این صورت که هر شب یک نفر را انتخاب میکند و هرزمان هزارپا از بازی خارج گردد، تمام افرادی که انتخاب کرده نیز به همراهش از بازی خارج خواهد شد، البته چون شیطان صفت نفر چهارم و پایین تر از هزارپاست،شیطان نیز به همراه هزارپا حذف میگردد . همچنین به واسطه حلقه های قرمزش،رئیس مافیا را می شناسد، یعنی در شب معارفه ،رئیس مافیابه هزارپا نشان داده میشود .
شرط پیروزی هزارپا،ماندن هزار چهره بین 3 نفر آخر و پیروزی هزارچهره است . البته اگر در سناریویی از هزارپا به تنهایی استفاده کرده باشید شرط پیروزی تغییر میکند در این حالت، او باید کل شهر را همراه با خودش حذف کند یا آخرین بازیکن زنده در بازی باشد .
هزارپا باید سعی کند افرادی را انتخاب کند که احتمال حذفشان پایینتر باشد که قبل از آنکه هزارپا حذف میگردد،حذف میگردد،حذف نشده باشند چون دراین صورت قابلیتش به هدر خواهد رفت . البته اینکه رئیس مافیا را میشناسد،میتواند کمک بزرگی در انتخاب هایش کند .
نکته 1: فرقی ندارد در روز یا شب حذف گردد هر زمان که حذف شود تمام کسانی که انتخاب کرده نیز بلافاصله حذف خواهد شد.
نکته 2: شیطان صفت زیر دست هزارپا است و هرگاه هزارپا حذف گردد ، شیطان صفت نیز از بازی خارج خواهد شد.
نکته 3: هزارپا،رئیس مافیا را میشناسد ولی رئیس مافیا،هزارپا را نمیشناسد .
نکته 4: اگر کاراگاه انتخابش کند،درهرصورت استعلامش منفی خواهد بود .
نکته 5: دکتر و جراح نمیتواند هدفهای هزارپا را نجات دهد.
نکته 6: اگر شارلاتان انتخابش کند،اتفاق خاصی نمی افتد و فقط فرصت شارلاتان می سوزد.
نکته 7: اگرجادوگر انتخابش کند ، اعلام میشود که جادوشده ولی در حقیقت اتفاقی برای او نمی افتد .
نکته 8: محافظ نمی تواند از رئیس در برابر هزارپا محافظت کند .
نکته 9: اگر جلب انتخابش کند،اتفاق خاصی نمی افتد و فقط فرصت جلب میسوزد .
نکته 10: به گرگ نما تبدیل نمیشود و اگر انتخاب شود ، فقط فرصت گرگ نما میسوزد .
نکته 11: اگر شب خسب انتخابش کند،اتفاق خاصی نمی افتد و فقط فرصت شب خسب میسوزد .
نکته 12: روانکاوی نمیشود واگر توسط روانکاو انتخاب شود روانکاو حذف خواهد شد .
نکته 13: کلانتر نمیتواند هزارپا را بکشد و اگر انتخابش کند ، اتفاق خاصی نمی افتد و فقط فرصت کلانتر می سوزد .
نکته 14: اگر دورگه انتخابش کند،اتفاق خاصی نمی افتد و فقط فرصت دورگه می سوزد .
نکته 15: اگر مجهول را برای بار اول انتخاب کند،مجهول از بازی حذف میشود .
نکته 16: اگر همزاد انتخابش کند ، همزاد حذف خواهد شد .
نکته 17: حتی اگر نامیراشدن آنالیزور فعال شده باشد ، هزارپا میتواند او را بکشد .
نکته 18: تردستی نمیشود .
نکته 19: هزارپا میتواند زرافشان را حذف کند .
نکته 20: هزارپا گرفتار تله دام نمیشود .
نقطه ضعف 1: دربرابر قاتل حرفه ای ، قابلیت خاصی ندارد و 3 روز بعد حذف خواهد شد .
نقطه ضعف 2: دربرابر حمله گروهی مافیا آسیب پذیر است .
نقطه ضعف 3: نمیتواند بازیکنی که قهرمان انتخاب کرده است را انتخاب کند و فقط فرصت هزارپا میسوزد .
نقطه ضعف 4: اگر درشبی که هزارپا حذف می گردد قهرمان بازیکنی را انتخاب کند،آن بازیکن حذف نخواهد شد .
نقطه ضعف 5: اگر توسط زندانبان انتخاب گردد،ساکت خواهد شد .
نقطه ضعف 6: اگر توسط دندانپزشک انتخاب گردد،ساکت خواهدشد .
نقطه ضعف 7: هزارپا توسط فدایی و بمب ساز حذف میشود .
نقطه ضعف 8: با رای گیری یا تصمیم قاضی حذف میشود .
نقطه ضعف 9: توسط آمپول زن ، قابل شناسایی است .
نقطه ضعف 10: اگر کشیش مورد حمله ای قررار نگرفته باشد،توسط هزارپا حذف نمیگردد .
نقطه ضعف 11: در هر شبی میتواند جانی و جانان را حذف کند .
نقطه ضعف 12: اگر در لیست سندیکا قرارر گیرد و نوبت به او برسد،هم هزارپا حذف خواهد شد و هم سندیکا .
نقطه ضعف 13: هزارپا میتواند ناقل را حذف کند ولی در صورت انتخاب آلوده هم خواهد شد .
نقطه ضعف 14: اگر کاراگاه ویژه استعلامش را بگیرد،از گرداننده جواب مثبت خواهد گرفت .
نقطه ضعف 15: صبا میتواند نقش هزارپا را تصاحب کند واگرانتخابش کند باید از قابلیتش استفاده کند،یعنی یک نفر را انتخاب کند و هر زمان هزارپا حذف گردد،آن بازیکن نیز حذف خواهدشد .
نقطه ضعف 16: شاه کش اگر درست حدس بزند، میتواند هزارپا را حذف کند .
نقطه ضعف 17: اگر افیون از قابلیتش استفاده کند،هزارپا آن شب بیدار نخواهد شد .
نقطه ضعف 18: راوی میتواند بعد از هزارپا دست بلند کند .
نقطه ضعف 19: افشاگر میتواند نقش هزارپا را افشا کند .
نقطه ضعف 20: نخبه میتواند اورا شناسایی کند .
نقطه ضعف 21: حنا میتواند هزارپا را حذف کند .
نقطه ضعف 22: اگر سپیدار را انتحاب کند،اتفاقی برای سپیدار نمی افتد و هزارپا به همراه انتخابهایش و شیطان صفت حذف خواهند شد .
نقطه ضعف 23: هزارپا میتواندبه واسطه پیوند ، حذف گردد .
نقطه ضعف 24: اگر کابوس را انتخاب کند،کابوس زده خواهد شد و اگر شبی بیدار نشود،حذف خواهد شد .
نقطه ضعف 25: دربرابر معجون مرگ ، افشاکننده،بیمارکننده و جنون آور ساغی، قابلیت خاصی ندارد و آسیب پذیر است .
نقطه ضعف 26: نفسگیر میتواند هزارپارا جذف کند .
نقطه ضعف 27: سلاخ میتواند هزارپا را انتخاب کند .
نقطه ضعف 28: بازپرس میتواند هزارپا را انتخاب و حذف کند .
نقطه ضعف 29: اگر افسونگر او را انتخاب کند،هزارپا افسون خواهدشد و از شب بعدش یک شب در میان بیدار خواهد شد .
نقطه ضعف 30: زرافشان میتواند هزارپا را شناسایی کند .
نقطه ضعف 31: اگرچارچشم کناراو نشسته باشد،هزارپا در شب معارفه به او نشان داده خواهد شد .
نقطه ضعف 32: قابلیت خاصی در برابر تفنگ تفگساز نداردوآسیب پذیر است .
نقطه ضعف 33: اگر جان سخت مورد حمله ای قرار نگرفته باشد، توسط هزارپا حذف نمیگردد .
نقطه ضعف 34: اگر جیم فنگ را انتخاب کند ، اتفاق خاصی نمی افتد و فقط فرصت هزارپا میسوزد .
نقطه ضعف 35: در مقابل سایر شخصیتهایی که نوشته نشدند،هزارپا قابلیت خاصی ندارد و آسیب پذیر است .