مورفی
مهندس معکوس!
قوانین خاص خودش را دارد و به شهر آمده تا قوانینش را تثبیت کند. کسی
نمی تواند همه قوانین را انکار کند ولی اگر شهر به دست او بیفتد، قوانینش
همیشه و همه جا اعمال خواهد شد و این یعنی هرج و مرج و پایین آمدن امید
و اعتقادات شهر. مورفی جزو نقش های مستقل است و می تواند نتیجه اقدامات
بازیکنان را دستکاری کند. به این صورت که هر شب بیدار می شود و ۲ نفر را انتخاب
می کند. گرداننده نقش آنها را به او می گوید و مورفی هدف (یا اهداف) هر کدام را تعیین می کند
یعنی بازیکن به خیال خودش کارش را انجام می دهد ولی در واقع قابلیت روی هدفی که مورفی تعیین کرده است اجرا خواهد شد.
مثال: اگر مورفی در شب کاراگاه و دکتر را انتخاب کند، باید برای هر کدام یک هدف انتخاب نماید. کاراگاه و دکتر هر بازیکنی را که
انتخاب کنند، قابلیت روی هدفی که مورفی تعیین کرده است اجرا می شود. یعنی انگار کاراگاه استعلام بازیکنی را که مورفی انتخاب
کرده است می گیرد و دکتر بازیکنی را که مورفی انتخاب کرده است نجات می دهد.
مورفی در برابر حملات دارای قابلیت خیلی خاص و خلاف عرف است. او فقط در صورتی در شب حذف می گردد که دکتر، جراح
یا قهرمان در شب انتخابش کنند. در غیر این صورت، به هیچ طریقی در شب کشته نمی شود
شرط پیروزی او باقی ماندن بین ۳ نفر آخر و حذف شدن در این حالت است. یعنی باید به ۳ نفر آخر برسد ولی به ۲ نفر آخر نرسد.
قدرت مورفی علاوه بر قابلیت هایی که دارد، اطلاعاتی است که به دست می آورد. چون هر روز حداقل متوجه یک نقش جدید می شود
البته باید از اطلاعاتش طوری استفاده نکند که سرش را به باد دهد! توجه داشته باشید که مورفی سعی دارد مدل همیشگی بازی را
عوض کند و این شهر است که باید جلوی او را بگیرد. با توجه به قوانین و شرایط این سناریو استراتژی و ایده های جدید به ذهنتان
خواهد رسید ولی دقت کنید که مورفی دقیقا همین را می خواهد! او می خواهد شما را از ه مسیر
رتان منحرف کند و فکرتان را درگیر کند
تا به اهداف شخصی خودش برسد.
نکته ۱: اگر نقشی را انتخاب نماید که در شب نباید هدفی را انتخاب کند، اتفاق خاصی نمی افتد و فقط فرصت مورفی می سوزد.
(مورفی همچنان از نقش آن بازیکن مطلع می گردد)
مثال: اگر در شب گورکن و گردن کلفت را انتخاب کند، مورفی کار خاصی انجام نمی دهد چون نباید هدفی را برای آنها تعیین کند.
یعنی در این شب فقط از نقش ۲ بازیکن مطلع می شود و اتفاق دیگری نمی افتد.
نکته ۲: اگر نقشی را انتخاب کند که بیش از یک هدف باید انتخاب کند، مورفی نیز باید به همان تعداد، هدف انتخاب نماید.
مثال: اگر در شب آنالیزور را انتخاب کند، مورفی باید ۴ بازیکن (یا هدف) را برای او تعیین کند.
نکته ۳: اگر مورفی، یکی از نقش های دکتر و جراح را انتخاب کند، اتفاق خاصی نمی افتد و مورفی فقط برای هرکدام، یک
هدف انتخاب می کند.
نکته ۴: مورفی خودش از قابلیت بازیکن استفاده نمی کند، در نتیجه اگر پیامدی داشته باشد، اتفاقی برای مورفی نمی افتد و هر
پیامدی که داشته باشد، نصیب یا گریبانگیر بازیکن صاحب قابلیت خواهد شد. مورقی فقط تعیین می کند که قابلیت روی چه
کسی اجرا گردد.
نکته ۵: تمام نقش هایی که هر شب یا چند شب یک بار به صورت منظم از قابلیتشان استفاده می کنند باید از قابلیتشان استفاده
کنند. یعنی مثلا کاراگاه نمی تواند استعلام نگیرد (مگر اینکه قابلیتی روی کارآگاه اجرا شده باشد).
نکته ۶: از بین ۲ بازیکنی که انتخاب می کند، حد اکثر یکی می تواند تکراری باشد. یعنی حداکثر یکی از انتخاب های مورفی
می تواند بازیکنی باشد که قبلا انتخاب کرده است و یکی از بازیکن ها حتما باید جدید باشد.
نکته : استعلام مورفی برای کاراگاه، منفی است.
نکته: اگر رئیس مافیا یا معشوقه (در صورتی که تصمیم گیرنده باشد) را انتخاب کند، مورفی هدف حمله گروهی مافیـا را
تعیین می کند.
مثال: اگر در شب رئیس مافیا را انتخاب کند، مورفی از دارنده نقش مطلع می گردد و هدف حمله گروهی مافیا را نیز تعیین خواهد کرد.
مثال: در مثال بالا اگر مافیا به دلیل حذف معشوقه ۲ تا حمله داشته باشند، مورفی ۲ هدف حمله گروهی مافیا را تعیین خواهد کرد.
نکته: اگر دست کج او را انتخاب کند، اعلام می شود که دست کجی شده ولی در اصل اتفاقی برای مورفی نمی افتد و فقط
مورفی این موضوع را می داند.
نکته ۱۰: اگر جادوگر او را انتخاب کند، اعلام می شود که جادو شده ولی در اصل اتفاقی برای مورفی نمی افتد و فقط مورفی این
موضوع را می داند.
نکته ۱۱: قاتل حرفه ای نمی تواند او را بکشد و اگر انتخابش کند، فقط فرصتش می سوزد و اتفاق خاصی نمی افتد. (هیچی به
قاتل حرفه ای گفته نمی شود)
نکته ۱۲: اگر آمپول زن انتخابش کند، مشخصات و اطلاعات اولیـن شهروند بعد از مورفی (در جهت ساعتگرد) به آمپول زن
داده می شود.
نکته ۱۳: اگر جلب او را در شب انتخاب کند، اتفاقی برای مورفی نمی افتد.
نکته ۱۴: اگر جلب در رأی گیری به او ۲ رأی بدهد، اتفاقی برای مورفی نمی افتد و ۱ رأی به نفر سمت چپ و ۱ رأی به نفر
سمت راست او از بین متهمین اضافه می شود.
نکته ۱۵: شب خسب تأثیری بر روی مورفی ندارد.
نکته ۱: در صورت انتخاب ناقل، آلوده نمی شود و یکی از بازیکنان به انتخاب مورفی، آلوده خواهد شد.
نکته ۱۷: اگر مجهول را انتخاب کند، اتفاق خاصی نمی افتد و فقط نقش مجهول را متوجه می شود.
نکته ۱۸: استعلامش برای کاراگاه ویژه مثبت است ولی برای کاراگاه ویژه، یک استعلام منفی محسوب می شود. یعنی گرداننده
می گوید که مستقل است ولی در هر صورت یک استعلام منفی شمرده خواهد شد.
نکته۱۹: راوی می تواند بعد از مورفی دست بلند کند.
نکته ۲۰: شاه کش نمی تواند مورفی را حذف کند.
نکته ۲۱: صبا می تواند با نقش دکتر، جراح یا قهرمان، مورفی را حذف کند.
نکته ۲۲: صبا نمی تواند نقش مورفی را تصاحب کند و اگر با این هدف انتخابش کند، صبا بلافاصله حذف می گردد.
نکته ۲۳: در صورتی که توسط افشاگر انتخاب شود، نقش یا گروه اولین شهروند بعد از مورفی (در جهت ساعتگرد) اعلام می گردد.
نکته ۲۴: جانی نمی تواند او را بکشد.
نکته ۲۵: اگر جانان او را انتخاب کند، نقش اولین شهروند بعد از مورفی (در جهت ساعتگرد) به او گفته می شود.
نکته ۲۶: اگر مورقی به همراه حداقل ۲ شهروند توسط آنالیزور انتخاب گردد، گرداننده به آنالیزور نشانه تأیید می دهد.
نکته ۲۷: مورفی، تردستی نمی شود.
نکته ۲۸: در صورت انتخاب مترسک، مترسک بدون آنکه کاری انجام بدهد حذف می شود.
نکته۲۹: سلاخ استثنا می تواند مورفی را به عنوان شهروند انتخاب کند. (بدون اینکه سلاخ متوجه چیزی شود)
نکته ۴۰: تله دام، تأثیری بر روی مورفی ندارد.
نکته ۳۱: اگر چارچشم کنار مورفی نشسته باشد، گرداننده در شب معارفه نقش دومین شهروند بعد از مورفی (در جهت ساعتگرد)
را به چارچشم خواهد گفت.
نکته ۳۲: اگر با تفنگ تفنگ ساز به مورفی شلیک شود، عملکرد تفنگ برعکس خواهد شد. یعنی اگر سالم باشه، عملکرد تفنگ
دستکاری شده را خواهد داشت و اگر دستکاری شده باشد، عملکرد تفنگ سالم را خواهد داشت.
نکته ۴۴: دکتر ویژه نمی تواند او را حذف کند.
نکته ۳۴: اگر دکتر ویژه را انتخاب کند، مورفی فقط ۲ هدف را برای او تعیین می ک
کند.
نکته ۴۵: به غیر از مواردی که نوشته شدند، قوانین این سناریو مشابه قوانین اصلی شب مافیا است.
نقطه ضعف ۱: اگر قهرمان را انتخاب کند، مورفی از بازی حذف می گردد.
نقطه ضعف ۲: با رأی اکثریت (چه در مرحله اول و چه در مرحله دوم رأی گیری) حذف می گردد.
نقطه ضعف ۴: با رأی قاضی حذف می گردد.
نقطه ضعف ۴: در برابر حمله فدایی و بمب ساز کاملا آسیب پذیر است و حذف می گردد.
نقطه ضعف ۵: اگر توسط دندانپزشک انتخاب گردد، مورفی ساکت (سایلنت) می شود.
نقطه ضعف ۶: اگر توسط زندانبان انتخاب گردد، مورفی زندانی می شود.
نقطه ضعف : در صورتی که افیون کارش را انجام دهد، مورفی آن شب بیدار نمی شود.
نقطه ضعف ۸: حنا می تواند مورفی را حذف کند ولی باز برای حنا یک خطا محسوب خواهد شد.
نقطه ضعف ۹: پیوند می تواند سرنوشت او را با یکی گره بزند. ولی فقط یک طرفه خواهد بود! یعنی اگر مورفی حذف گردد،
آن یکی بازیکن حذف می شود. اما برعکسش صدق نمی کند.
نقطه ضعف ۱۰: توسط تیر تفنگ تفنگ ساز کشته می شود.
نقطه ضعف ۱۱: اگر توسط افسونگر انتخاب گردد، مورفی هر شب فقط یک نفر را انتخاب خواهد کرد.