روانکاو *

روانکاو *

روانکاو *

روانکاو

مختو میزنه  :

روی شهروندان کار میکند و با روشهای مریض و پیچیده آنها را شستشوی مغزی میدهد . از شخصیت های مهم مافیاست چون میتواند یک شهروند را به مافیا تبدیل کند . یعنی یک نفر به تعداد مافیا اضافه کند . به این ترتیب که در طول بازی یک شب به غیر از شب اول یک بازیکن انتخاب میکند و آن بازیکن با حفظ قابلیتهای قبلیش به مافیا تبدیل میشود . روانکاو باید دقت کند تا بهترین گزینه را انتخاب نماید و بازیکنی را انتخاب نکند که همه بتوانند زود حدس بزنند . جاسوس میتواند گزینه ریسکی اما جالبی برای انتخاب باشد . !

نکته ۱ : ابتدا باید هدف مافیا این باشد که روانکاو حداقل تا شب دوم زنده بماند تا کارش را انجام دهد.

نکته ۲ : قابلیتهای بازیکنی که توسط روانکاو به مافیا تبدیل میشود از نو صفر نمیشود . یعنی تعداد دفعات استفاده از قابلیت اگر تکمیل شده بود . مافیای جدید نمیتواند از قابلیتش استفاده کند . 

نکته ۳ : بازیکنی که روانکاو انتخابش کند هر قابلیتی که داشته باشد باید از قابلیتش به نفع مافیا یا حداقل به ضرر سایرین استفاده کند . ( یا در مواردی کلا از قابلیتش استفاده نکند ) 

نکته ۴ : اگر وکیل را به مافیا تبدیل کند و او موکل داشته باشد تغییری در وکالتش به وجود نمی آید . 

نکته ۵ : اگر مجهول را انتخاب کند مجهول به یک مافیای ساده تبدیل میشود . 

نقطه ضعف ۱ : روی شخصیتهای مستقل و جانی نمیتواند کاری انجام دهد و فرصت روانکاو میسوزد . 

نقطه ضعف ۲ : اگر هزار چهره را انتخاب کند فردا صبح روانکاو مرده اعلام میشود . 

نقطه ضعف ۳ : بازیکنی که قهرمان انتخابش کرده باشد را نمیتواند به مافیا تبدیل کند و فقط فرصت روانکاو میسوزد  ( ولی اگر قهرمان را انتخاب کند قهرمان مافیایی میشود ) 

نقطه ضعف ۴ : اگر ناقل را انتخاب کند ناقل به مافیا تبدیل میشود و روانکاو هم آلوده میشود .