دوال پا
پیچک!
در افسانه ها آمده، موجودی است که به راحتی می تواند طرف مقابل را جذب و متقاعد کند. پس از آن، با دست و پای شبیه طناب، به پر و پای طرف بپیچد و از او به
عنوان میزبان استفاده کند. به این صورت که در شب ۲ ، یک نفر را به عنوان میزبانش انتخاب میکند. از این لحظه به بعد، دوال پا به هیچ طریقی حذف نمی گردد مگر
آنکه میزبان حذف شود. هر زمان میزبان حذف گردد، دوال پا نیز بلافاصله حـذف می شود. تا زمانی که هویت دوال پا برای همه فاش نشده باشد، می تواند در شب
های بعدی، میزبانش را تغییر دهد ولی از لحظه ای که نقشش برای همه آشکار گردد، دیگر نمی تواند میزبانش را تغییر دهد.
شرط پیروزی او، رسیدن به ۴ نفر آخر یا پیروزی میزبانش است. یعنی تا دوال پا حذف نگردد، هیچ گروهی نمی تواند برنده باشد.
نقش بسیار قوی است چون تنها راه حذف شدنش، حذف میزبانش می باشد. البته بردن با آن خیلی هم ساده نیست چون انتخاب میزبان مناسب که بتواند تا آخر
تضمینتان کند، بسیار دشوار است.
نکته ۱: دوال پا هر بازیکنی را که بخواهد، می تواند به عنوان میزبان انتخاب کند.
نکته۲: بازیکنی که میزبان شده است، متوجه نمی شود که میزبان است.
نکته۳: بازیکن میزبان اگر بخواهد قابلیتی بر روی دوال پا اجرا کند و انتخابش کند، قابلیتش تحت هیچ شرایطی اجرا نخواهد شد. (بدون آنکه میزبان متوجه شود)
نکته۴: نقش و گروه بازیکن میزبان، به دوال پا گفته می شود.
نکته۵: بازیکنی که به عنوان میزبان انتخاب شده است، از شروع روز، به صورت رسمی میزبان خواهد بود.
نکته۶: توجه داشته باشید که میزبان فقط یک عنوان است و بازیکن میزبان، همچنان نقش و گروه خودش را دارد. (میزبان مستقل محسوب نمی شود)
نکته۷: بازیکنی که میزبان است، هیچ گونه ویژگی یا قابلیت خاصی به دست نمی آورد.
نکته۸: اگر تا قبل از شب دوم، هویتش فاش شود، بلافاصله همه چشم می بندند و دوال پا میزبانش را انتخاب می کند و تا پایان بازی نمی تواند میزبانش را تغییر
دهد.
نکته۹: اگر در مرحله اول رأی گیری به عنوان تک رأی بالا بیاید، نقشش برای همه فاش می شود ولی حذف نمی گردد. فقط از آن لحظه به بعد، نمی تواند میزبان جدید
انتخاب کند.
نکته۱۰: دوال پا نمی تواند بازیکنی که قهرمان انتخاب کرده است را میزبان کند. اگر میزبان داشته باشد، میزبان قبلی همچنان میزبان خواهد بود و اگر میزبان نداشته
باشد، همچنان بدون میزبان خواهد ماند تا شب بعد.
نکته ۱۱: اگر فدایی یا بمب ساز در روز انتخابش کنند، آنها به تنهایی بیرون می روند و اتفاقی برای دوال پا نمی افتد.
نکته۱۲: دستکجی و نمی شود و اگر انتخاب گردد، اعلام می شود که شده ولی در اصل اتفاقی برای دوال پا نمی افتد.
نکته۱۳: نایب نمی تواند دوال پا را بکشد.
نکته۱۴: اگر نایب دوال پا را به عنوان بدل انتخاب کند، نایب از بازی حذف می گردد.
نکته۱۵: قاتل حرفه ای نمی تواند دوال پا را بکشد.
نکته۱۶: دوال پا آلوده و مریض نمی شود.
نکته۱۷: شب خسب تأثیری بر روی دوال پا ندارد.
نکته۱۸: هزار چهره در برابر دوال پا حالت آینه ای ندارد و اگر انتخاب شود، میزبان دوال پا خواهد شد.
نکته۱۹: هزار چهره نمی تواند قابلیت دوال پا را تصاحب کند.
نکته۲۰: اگر همزاد انتخابش کند، همزاد از بازی حذف می گردد.
نکته۲۱: شاه کش نمی تواند دوال پا را بکشد.
نکته۲۲: حنا نمی تواند دوال پا را بکشد.
نکته۲۳: اگر صبا انتخابش کند، صبا از بازی حذف می گردد.
نکته۲۴: نخبه نمی تواند دوال پا را شناسایی کند.
نکته۲۵: کابوس زده نمی شود.
نکته۲۶: تردستی نمی شود.
نکته۲۷: نامیرایی آنالیزور، تأثیری بر روی میزبان شدنش ندارد.
نکته۲۸: دوال پا می تواند سلاخی شود و هر زمان که حذف می گردد، میزبانش هم خود به خود سلاخی خواهد شد.
نکته۲۹: بازپرس می تواند دوال پا را به عنوان ۲ نفر انتخاب کند ولی نمی تواند حذفش کند و بازپرس مجبور است آن یکی بازیکن را انتخاب کند.
نکته۳۰: تفنگ تفنگ ساز، تأثیری بر روی دوال پا ندارد.
نکته۳۱: تله دام تأثیری بر روی دوال پا ندارد.
نکته۳۲: افسونگر تأثیری بر روی دوال پا ندارد.
نکته۳۳: رمال نمی تواند نقش دوال پا را انتخاب کند.
نقطه ضعف ۱: اگر مجهول را انتخاب کند، مجهول و دوال پا همزمان حذف خواهند شد.
نقطه ضعف ۲: آمپول زن می تواند دوال پا را شناسایی کند.
نقطه ضعف ۳: زندان بان می تواند دوال پا را زندانی کند.
نقطه ضعف ۴: دندانپزشک می تواند دوال پا را ساکت کند.
نقطه ضعف ۵: اگر کاراگاه ویژه انتخابش کند، استعلامش مثبت خواهد شد.
نقطه ضعف ۶: حتی اگر افیون در شب دوم از قابلیتش استفاده کند، دوال پا بیدار خواهد شد و میزبانش را انتخاب خواهد کرد ولی اگر افیون در شب های بعد
استفاده کند، دوال پا نمی تواند در آن شب بیدار شود.
نقطه ضعف ۷: اگر مترسک را انتخاب کند، مترسک و دوال پا همزمان حذف خواهند شد.