روح دزد

روح دزد

روح دزد

تسخیرکننده!

موجودی است فرازمینی که از روح موجـودات دیگر تغذیه می کند و قدرت می گیرد. طی هزاران سال گذشته، سیاره به سیاره سفر کرده و به هر سیاره جدید که
می رسد، روح تمام مردمانش را به تسخیر خود درمی آورد. به این صورت که در شب هـای فـرد، ۱ نفر و در شب هـای زوج، ۲ نفـر را انتخاب می کند و روحشان را تسخیر
می کند. بازیکنی که تسخیر شده است، در اصل از بازی خارج شده است ولی در ظاهر، داخل بازی است. یعنی بدون آنکه بازیکن متوجه شود، نه قابلیت هایش اجرا
می شوند، نه رأیش شمرده می شود و کلا جزو آمار نیست. تنها اتفاقی که ممکن است برای بازیکن تسخیر شده بیفتد، این است که کامل از بازی خارج گردد. این اتفاق
ممکن است در اثر رأی گیری یا اجرا شدن قابلیت بر روی او، اتفاق بیفتد.
شرط پیروزی او، این است که حداقل نصف بازیکنان زنده (واقعی یا ظاهری)، تسخیر شده باشند. هر زمان این اتفاق بیفتد، بازی بلافاصله به نفع روح دزد پایان می یابد.
درخواست بـرای اعلام آمـار تسخیرشدگان: بازیکنان ۱ بار در طـول بازی می توانند از گرداننده درخواست کنند که تعداد تسخیرشدگان را اعلام کند. به این صورت که هر
روز پس از اجرای کارت حرکت آخر، یک رأی گیری برای آنکه تعداد تسخیرشدگان اعلام گردد یا نه، صورت می گیرد. اگر حداقل نصف بازیکنان موافق باشند، گرداننده
اعلام می کند که دقیقا چند بازیکن تسخیر شده داخل بازی است. تمام بازیکنان بدون استثنا، حق رأی دارند و هر بازیکن ۱ رأی بیشتر ندارد. توجه داشته باشید که فقط ۱
بار در طول بازی می توانید درخواست بدهید.
نکته ۱: بازیکنی که انتخاب می گردد، از شروع روز بعد به صورت رسمی تسخیر شده خواهد بود.
نکته ۲: بازیکنی که تسخیر می گردد، قابلیت و ویژگی های نقشش را تا پایان بازی از دست خواهد داد.
نکته ۳: بازیکنی که تسخیر می گردد، غیر قابل نجات است و اگر مورد هر حمله ای قرار گیرد، حذف خواهد شد.
نکته ۴: بازیکن تسخیر شده نمی تواند تصمیم نهایی را برای حمله گروهی مافیا بگیرد و اگر تصمیم گیرنده باشد، هدفش را انتخاب می کند ولی در واقع حمله ای
صورت نگرفته است. (بدون آنکه کسی متوجه شود)
نکته ۵: محافظ نمی تواند جلوی تسخیر رئیس مافیا را بگیرد.
نکته ۶: دستکجی و یا جادو نمی شود و اگر انتخاب گردد، اعلام می شود که شده ولی در اصل اتفاقی برای روح دزد نمی افتد.
نکته ۷: قاتل حرفه ای نمی تواند روح دزد را بکشد.
نکته ۸: روح دزد به گرگ نما تبدیل نمی گردد.
نکته ۹: روح دزد توسط لیست سندیکا، حذف نمی گردد.
نکته ۱۰: شب خسب تأثیری بر روی روح دزد ندارد.
نکته ۱۱: اگر مجهول را برای بار اول انتخاب کند، مجهول تسخیر می گردد. (بدون آنکه مجهول متوجه شود)
نکته ۱۲: روح دزد آلوده و یا مریض نمی شود.
نکته ۱۳: هزار چهره می تواند نقش روح دزد را تصاحب کند و از قابلیتش استفاده کند.
نکته ۱۴: نایب نمی تواند روح دزد را بکشد.
نکته ۱۵: شیطان صفت نمی تواند روح دزد را بکشد.
نکته ۱۶: جلب نمی تواند قابلیتی بر روی روح دزد اجرا کند.
نکته ۱۷: اگر عماد را انتخاب کند، عماد و پیشمرگ هایش همگی با هم تسخیر خواهند شد.
نکته ۱۸: راوی می تواند بعد از روح دزد، دست بلند کند.
نکته ۱۹: اگر بازیکنی که توسط افشاگر انتخاب می گردد تسخیر شده باشد، اعلام می شود که تسخیر شده است.
نکته ۲۰: شاه کش نمی تواند روح دزد را بکشد.
نکته ۲۱: صبا می تواند نقش روح دزد را تصاحب کند و در صورت تصاحب، هم باید از قابلیتش استفاده کند و هم اینکه بلافاصله بعد از آن، صبا حذف خواهد شد.
نکته ۲۲: پیوند می تواند روح دزد را انتخاب کند ولی روح دزد به واسطه پیوند، حذف نمی گردد. اگر روح دزد به هر دلیلی حذف گردد، بازیکنی که به او پیوند خورده
است نیز حذف می گردد.
نکته ۲۳: جانان می تواند روح دزد را انتخاب کند ولی جانی نمی تواند روح دزد را بکشد.
نکته ۲۴: کابوس زده نمی شود.
نکته ۲۵: معجون های ساغر هیچ تأثیری بر روی روح دزد ندارند.
نکته ۲۶: روح دزد می تواند روح ساغر را تسخیر کند.
نکته ۲۷: نفس گیر نمی تواند روح دزد را حذف کند.
نکته ۲۸: اهداگر نمی تواند بازیکن تسخیر شده را نجات دهد.
نکته ۲۹: تردستی نمی شود.
نکته ۳۰: سلاخ نمی تواند روح دزد را سلاخی کند.
نکته ۳۱: روح دزد می تواند جان سخت را تسخیر کند، حتی اگر اولین حمله به او باشد.
نکته ۳۲: گرگ نمی تواند روح دزد را بکشد.
نکته ۳۳: تله دام، تأثیری بر روی روح دزد ندارد.
نکته ۳۴: افسونگر تأثیری بر روی روح دزد ندارد.
نکته ۳۵: رمال نمی تواند نقش روح دزد را انتخاب کند.
نکته ۳۶: به جز مواردی که در نقاط ضعف نوشت شده است، روح دزد می تواند سایر نقش ها را تسخیر کند.
نقطه ضعف ۱: نمی تواند روح بازیکنی که توسط قهرمان انتخاب شده است را تسخیر کند.
نقطه ضعف ۲: نمی تواند روح کشیش را تسخیر کند.
نقطه ضعف ۳: فدایی و بمب ساز می توانند روح دزد را حذف کنند.
نقطه ضعف ۴: دندانپزشک می تواند روح دزد را ساکت کند.
نقطه ضعف ۵: زندانبان می تواند روح دزد را زندانی کند.
نقطه ضعف ۶: آمپول زن می تواند روح دزد را شناسایی کند.
نقطه ضعف ۷: اگر هزار چهره را انتخاب کند، اتفاق خاصی نمی افتد. (بدون آنکه روح دزد چیزی متوجه شود)
نقطه ضعف ۸: اگر کاراگاه ویژه انتخابش کند، استعلامش مثبت خواهد شد.
نقطه ضعف ۹: نخبه می تواند روح دزد را شناسایی کند.
نقطه ضعف ۱۰: افشاگر می تواند هویت روح دزد را افشا کند.
نقطه ضعف ۱۱: حنا می تواند روح دزد را بکشد.
نقطه ضعف ۱۲: نمی تواند سالم را تسخیر کند.
نقطه ضعف ۱۳: نمی تواند آنالیزور را در دوره نامیرایی، تسخیر کند.
نقطه ضعف ۱۴: نمی تواند روح مترسک را تسخیر کند.
نقطه ضعف ۱۵: بازپرس می تواند روح دزد را حذف کند.
نقطه ضعف ۱۶: نمی تواند روح جیم فنگ را تسخیر کند.